Τσάρλυ Λουτσιάνο : «Έμαθα πολύ αργά
ότι χρειάζεσαι μυαλό για να βγάλεις ένα
εκατομμύριο, είτε τίμια είτε βρόμικα».
ότι χρειάζεσαι μυαλό για να βγάλεις ένα
εκατομμύριο, είτε τίμια είτε βρόμικα».
Στ' αεροδρόμιο της Νάπολης, ο Τσάρλι Λάκυ Λουτσιάνο,
[αφήνει φέτος την τελευταία του πνοή..
ο Σαλβατόρε Λουκάνια ο Σικελός, ο μεγαλύτερος γκάνγκστερ,
[που υπήρξε ποτέ στην Αμερική.
Πιότερο από σίγουρο ήταν, για όσους γνώριζαν, ότι είχε εκτελεστεί,
αλλά καμία πληροφορία δεν διαπέρασε,
[το τείχος "ομερτά"της Κόζα Νόστρα, τη περιβόητη σιωπή...
Υπήρξε αναμφισβήτητος βασιλιάς από Ανατολική έως και Δυτική ακτή,
[της πορνείας, των ναρκωτικών, της προστασίας,
του εγκλήματος γενικώς, της τοκογλυφίας,
[και κυρίως του τζόγου, που ήτανε «δοβλέτι» της Μαφίας.
Απόλυτος αρχιτέκτονας του σύγχρονου οργανωμένου εγκλήματος,
[του υποκόσμου ενορχήστρωσε τη στροφή,
οργανωτικά και επιχειρησιακά σε μία νόμιμη πλέον
[δραστηριότητα εμπορική,
κάτω από τη σιδηρά, αιμοβόρα,
[χωρίς έλεος τιμωρητικά δική του ηγεσία,
στήνοντας την θρυλική υπερατλαντική Κόζα Νόστρα,
[την περιβόητη Μαφία...
Όταν καταδικάστηκε σε 30 χρόνια κάθειρξη,
[ως προαγωγός σε κύκλωμα πορνείας,
δεν άλλαξε τίποτα ουσιαστικά, ακόμα και μέσα
[από τη φυλακή, είναι το κουμάντο της κάθε παρανομίας.
Το σύστημα όμως διαλέγει την συνεργασία, αφού είναι εμφανές
[πως δεν θα μπορούσε να τον πολεμήσει...
Κι όταν ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος βρισκόταν εν πλήρει εξελίξει,
του ζητούν, με το τεράστιο δίκτυο πληροφοριών,
[που διαθέτει ο Τσάρλυ, να βοηθήσει...
Πράγματι συνεργάζεται με κυβέρνηση και Βατικανό, πρέπει
[να αντιμετωπιστούνε στα λιμάνια οι δολιοφθορές,
να εντοπιστούν ξένοι κατάσκοποι, και κυρίως
κάτω από τη σιδηρά, αιμοβόρα,
[χωρίς έλεος τιμωρητικά δική του ηγεσία,
στήνοντας την θρυλική υπερατλαντική Κόζα Νόστρα,
[την περιβόητη Μαφία...
Όταν καταδικάστηκε σε 30 χρόνια κάθειρξη,
[ως προαγωγός σε κύκλωμα πορνείας,
δεν άλλαξε τίποτα ουσιαστικά, ακόμα και μέσα
[από τη φυλακή, είναι το κουμάντο της κάθε παρανομίας.
Το σύστημα όμως διαλέγει την συνεργασία, αφού είναι εμφανές
[πως δεν θα μπορούσε να τον πολεμήσει...
Κι όταν ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος βρισκόταν εν πλήρει εξελίξει,
του ζητούν, με το τεράστιο δίκτυο πληροφοριών,
[που διαθέτει ο Τσάρλυ, να βοηθήσει...
Πράγματι συνεργάζεται με κυβέρνηση και Βατικανό, πρέπει
[να αντιμετωπιστούνε στα λιμάνια οι δολιοφθορές,
να εντοπιστούν ξένοι κατάσκοποι, και κυρίως
[να κτυπηθούν, ποιοι άλλοι ? βεβαίως οι κομμουνιστές !
Αλλά... η εκ τριάντα ετών ποινή που είχε φάει
Αλλά... η εκ τριάντα ετών ποινή που είχε φάει
[ήταν αδύνατο, παρά την συνεργασία του, να χαριστεί,
έτσι η αμοιβή του ήταν να ζήσει μεν ελεύθερος, αλλά...
έτσι η αμοιβή του ήταν να ζήσει μεν ελεύθερος, αλλά...
[φροντίσαν στην πατρίδα του τη Σικελία να απελαθεί,
και παρά τις συνεχείς αιτήσεις επαναπατρισμού,
[στην Ιταλία έζησε για την υπόλοιπή του τη ζωή.
______________________________________________________
[στην Ιταλία έζησε για την υπόλοιπή του τη ζωή.
______________________________________________________
Στην οντισιόν της εταιρείας "Ντέκα", είπαν στους Μπήτλς
[σας απορρίπτουμε για τον απαράδεκτο μουσικό σας ήχο !
Σε λιγότερο απ' ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες της εταιρείας,
[μουτζώνονταν και κοπανάγαν τα κεφάλια τους τον τοίχο,
γιατί οι απορριφθέντες κυριάρχησαν στις μουσικές σκηνές,
[και έμοιαζε με επιδημία,
εκείνος ο έρωτας του κοινού για τους "μικρούς" δημιουργούς,
[που ονομάστηκε "Μπιτλομανία",
σαν έφτασαν δε στην Αμερική, οι θαυμαστές τους,
[συχνά ήταν εκτός ελέγχου, νόμιζες πως τους έπιανε υστερία...
Οι εμφανίσεις τους με τις τεράστιες συγκεντρώσεις πλήθους,
[στην κάθε πόλη που πηγαίναν ήτανε πρόβλημα για την αστυνομία...
[σας απορρίπτουμε για τον απαράδεκτο μουσικό σας ήχο !
Σε λιγότερο απ' ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες της εταιρείας,
[μουτζώνονταν και κοπανάγαν τα κεφάλια τους τον τοίχο,
γιατί οι απορριφθέντες κυριάρχησαν στις μουσικές σκηνές,
[και έμοιαζε με επιδημία,
εκείνος ο έρωτας του κοινού για τους "μικρούς" δημιουργούς,
[που ονομάστηκε "Μπιτλομανία",
σαν έφτασαν δε στην Αμερική, οι θαυμαστές τους,
[συχνά ήταν εκτός ελέγχου, νόμιζες πως τους έπιανε υστερία...
Οι εμφανίσεις τους με τις τεράστιες συγκεντρώσεις πλήθους,
[στην κάθε πόλη που πηγαίναν ήτανε πρόβλημα για την αστυνομία...
Οι πιτσιρίκοι του Λίβερπουλ έγιναν δισεκατομμυριούχοι,
[και παρασημοφωρήθηκαν σαν ήρωες απ' την Βασίλισσα στην Αγγλία.
Οι στίχοι τους μίλησαν πρώτοι για την αποξένωση,
[το άγχος της μεγαλούπολης, τον ρατσισμό,
την επανάσταση, την αγάπη, την κατανόηση",
[με ένα "νέο μουσικό ήχο, άψογο, μαγευτικό.
Πολλά είπα για τους γιε-γιέδες όπως του λέγανε,
[αλλά πριν κλείσω σε μία λεπτομέρεια πρέπει να αναφερθώ,
που τόσα χρόνια δεν την πρόσεξα, δικαιολογημένα βέβαια,
[γιατί δεν μίλησε ποτέ κανείς γι αυτό :
Ως γνωστόν το Μπητλς (Beetles)
[σημαίνει σκαθάρια στα Αγγλικά,
όμως εάν παρατηρήσεις, το όνομα του συγκροτήματος,
[προφέρεται μεν το ίδιο, μα γράφεται (Beatles) διαφορετικά.
Αίνιγμα για μας που δεν γνωρίζουμε καλά την Αγγλική,
[και κάθε της γραμματική τρικλοποδιά.
Ψάχνοντας ποιος τους βάπτισε, δω και κει,
[επάνω κάτω, δεξιά κι αριστερά,
έμαθα ότι τους το έδωσαν το όνομα
[βάζοντας δύο λέξεις κολλητά,
το "Μπιτ" (Beat-ρυθμός, και το "Λες" (Less-χωρίς),
[κι έγινε (Beatles-χωρίς ρυθμό παιδιά.
Τώρα γιατί το (Less) είναι μονάχα με ένα σίγμα ??
δεν ξέρω... της ερευνάς μου εκεί κόβεται το νήμα....
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η λατρεία του κοινού, τούς συντηρεί στη μνήμη,
[για έκτη πλέον δεκαετία,
και τα τραγούδια τους εξακολουθούν να φουλάρουνε,
[με χρήμα τα ταμεία.
__________________________________________________
συνεχίζεται
Για να παρακολουθήσετε το "ήλθα.. είδα.. δεν ενίκησα" (1939 - 2019)
Συνεργάστηκαν οι Π. Β. Ματαράγκας και Κ. Γ. Ραπακούλια
* Το "ήλθα.. είδα.. δεν ενίκησα" είναι το 3ο μέρος της τριλογίας
''ιστορίες & υστερίες της Ιστορίας'' και αναφέρεται στα χρόνια 1939 - 2019. Συνεργάστηκαν οι Π. Β. Ματαράγκας και Κ. Γ. Ραπακούλια
______________________________________________________________
* Λάκι Λουτσιάνο, Ο Λάκι Λουτσιάνο μεταμόρφωσε τη Μαφία από συμμορία κακοποιών σε πανεθνική οργάνωση βασισμένη σε νόμιμες επιχειρήσεις-βιτρίνα. Ο ιταλικής καταγωγής αμερικανός «νονός» του οργανωμένου εγκλήματος έμελλε να περάσει στα εγκληματολογικά κιτάπια ως ο απόλυτος αρχιτέκτονας του σύγχρονου οργανωμένου εγκλήματος, ενορχηστρώνοντας τη στροφή του υπόκοσμου σε νόμιμη πια εμπορική δραστηριότητα. Κι έτσι η μοντέρνα πλέον αμερικανική Μαφία μεταμορφώθηκε οργανωτικά και επιχειρησιακά μέσα σε μία νύχτα κάτω από τη σιδηρά και αιμοβόρα ηγεσία του Τσαρλς Λουτσιάνο, ο οποίος μοίρασε στις λεγόμενες Πέντε Οικογένειες ολόκληρη την πόλη της Νέας Υόρκης, στήνοντας τον θρύλο της υπερατλαντικής Κόζα Νόστρα. Πλέον, ο Λάκι Λουτσιάνο ζούσε βασιλικά: διέμενε στο υπερπολυτελές συγκρότημα Waldolf Towers της Νέας Υόρκης (με ψευδώνυμο Τσαρλς Ρος) και με το άφθονο παραδάκι του περνούσε άνετα για τον μεγαλοεπιχειρηματία που παρίστανε πως ήταν, κάτι που επιβεβαίωναν τα πανάκριβα κοστούμια του αλλά και ο σοφέρ που τον περίμενε νύχτα μέρα έξω από το κατώφλι του.
Υπό την ηγεσία του κατέρρευσαν τα εθνικά κριτήρια «στρατολόγησης» και η Μαφία έπαψε να είναι ιταλική υπόθεση. Ο Λουτσιάνο δεν ήταν συµβατικός αρχινονός, όπως άλλωστε και άλλοι συνάδελφοί του (!) όπως ο Αλ Καπόνε και ο «Σηµαδεµένος», που άρχισαν να χρησιµοποιούν τα συσσωρευµένα πλούτη τους για να αγοράσουν πολιτική επιρροή, να διεισδύσουν στα εργατικά συνδικάτα (λιµενεργάτες, φορτηγατζήδες, αχθοφόροι κ.ά.) και να κρατήσουν µακριά τους τις λαβίδες του νόµου. Δεν είναι τυχαίο είναι πως το νεοσυσταθέν FBI του Τζέι Εντγκαρ Χούβερ δεν ασχολήθηκε καθόλου µε τη Μαφία, προτιµώντας να καταδιώκει και να δολοφονεί µεµονωµένους ληστές τραπεζών σαν τον Ντίλινγκερ και το ζεύγος Μπόνι και Κλάιντ.
Κι αν η βαρβαρότητα και η κτηνωδία ήταν τα σήματα-κατατεθέν του, ο Λουτσιάνο είναι ίσως ο μόνος σταρ που ξεπήδησε ποτέ από την επικράτεια του οργανωμένου εγκλήματος. Ο άνθρωπος που έλεγε δηλαδή ότι «έμαθα πολύ αργά ότι χρειάζεσαι μυαλό για να βγάλεις ένα εκατομμύριο, είτε τίμια είτε βρόμικα». Το 1973 προβλήθηκε στους κινηματογράφους η ταινία Λάκι Λουτσιάνο (Lucky Luciano), όπου τον υποδύθηκε ο ηθοποιός Τζιαν Μαρία Βολοντέ.
* The Beatles, Τον Ιανουάριο του 1962, οι Beatles ξεκινούν την καινούργια τους χρονιά με οντισιόν στη δισκογραφική εταιρία Decca. Ο Τζωρτζ Χάρισον τραγούδησε το "The Sheik Of Araby", ο Πωλ ΜακΚάρτνεϋ το "Raid Sails In The Sunset" και ο Τζον Λένον το "Please Mr Postman". Ο υπεύθυνος της εταιρίας, Μάικ Σμιθ, τους βρήκε υπέροχους αλλά ο γενικός διευθυντής Ντικ Ρόου διαφώνησε.
Η Decca υπέγραψε με τον Brian Poole και τους Tremoloes.
"Τα κιθαριστικά γκρουπ είναι εκτός εποχής. Κύριε Επστάιν, θα έπρεπε να επιμείνετε πουλώντας δίσκους στο Λίβερπουλ...",
...τηλεγράφησε ο Ντικ Ρόου στον μάνατζερ των Μπιτλς. Στις 10 Απριλίου του 1962 πέθανε ο Στιούαρτ Σάτκλιφ, πρώην μπασίστας του συγκροτήματος, σε ηλικία 21 ετών. Τον Αύγουστο, αντικατέστησαν τον ντράμερ Πιτ Μπεστ με τον Ρίτσαρντ Στάρκι (Ρίνγκο Σταρ) και το Σεπτέμβριο ηχογράφησαν το πρώτο τους τραγούδι, το ιστορικό "Love Me Do" με παραγωγό τον George Martin που σύντομα θα απολάμβανε τη φήμη του "πέμπτου Beatle". Τα "Σκαθάρια" προετοίμαζαν την θριαμβευτική είδοσό τους στη μουσική σκηνή και ετοιμάζονταν για την μεγάλη εξόρμηση του 1963. Καθιέρωσαν το image με το ιδιαίτερο κούρεμά τους και τα σακάκια δίχως κολάρο.
Παιζουν στα μεγάλα κλαμπ του Λονδίνου (Palladium, Royal Albert Hall), εμφανίζονταν στο εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο και το Νοέμβριο του 1963 παίζουν για τη βασίλισσα, αποδεκτοί πλέον από το κατεστημένο κι έχοντας γεφυρώσει το "χάσμα των γενεών".
Παιζουν στα μεγάλα κλαμπ του Λονδίνου (Palladium, Royal Albert Hall), εμφανίζονταν στο εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο και το Νοέμβριο του 1963 παίζουν για τη βασίλισσα, αποδεκτοί πλέον από το κατεστημένο κι έχοντας γεφυρώσει το "χάσμα των γενεών".
Το παγκοσμίου φήμης αγγλικό ροκ συγκρότημα (αναφέρονταν και ως "Σκαθάρια" στα ελληνικά) από το Λίβερπουλ, αποτελούμενο από τον τραγουδιστή και κιθαρίστα Τζον Λένον, τον τραγουδιστή και μπασίστα Πωλ ΜακΚάρτνεϋ, τον κιθαρίστα Τζωρτζ Χάρισον και τον ντράμερ Ρίνγκο Σταρ. Γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο, ώστε να παραμένει το πιο δημοφιλές και επαναστατικό συγκρότημα στην ιστορία της μουσικής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αμερικανικού συνδέσμου δισκογραφικών εταιρειών (RIAA), οι Μπητλς αποτελούν το μουσικό συγκρότημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, με 178 εκατομμύρια επιβεβαιωμένες πωλήσεις, ενώ παγκοσμίως εκτιμώνται σε πάνω από 600 εκατομμύρια αντίτυπα. Επίσης τα τραγούδια τους κατέκτησαν περισσότερες φορές την 1η θέση στα βρετανικά τσαρτ και σημείωσαν περισσότερες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο συγκρότημα. Άλλα σημαντικά βραβεία που έχουν λάβει ως συγκρότημα είναι, 10 βραβεία Γκράμυ, 1 βραβείο Όσκαρ για καλύτερη μουσική επένδυση, καθώς και έχουν συμπεριληφθεί ως συγκρότημα στην κατάταξη του περιοδικού Time για τα 100 άτομα του 20ου αιώνα με την μεγαλύτερη επίδραση. Ως ομάδα εντάχθηκαν το 1988 στο Rock and Roll Hall of Fame, ενώ εισήχθη και ο κάθε ένας ατομικά από το 1994 έως το 2015.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αμερικανικού συνδέσμου δισκογραφικών εταιρειών (RIAA), οι Μπητλς αποτελούν το μουσικό συγκρότημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, με 178 εκατομμύρια επιβεβαιωμένες πωλήσεις, ενώ παγκοσμίως εκτιμώνται σε πάνω από 600 εκατομμύρια αντίτυπα. Επίσης τα τραγούδια τους κατέκτησαν περισσότερες φορές την 1η θέση στα βρετανικά τσαρτ και σημείωσαν περισσότερες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο συγκρότημα. Άλλα σημαντικά βραβεία που έχουν λάβει ως συγκρότημα είναι, 10 βραβεία Γκράμυ, 1 βραβείο Όσκαρ για καλύτερη μουσική επένδυση, καθώς και έχουν συμπεριληφθεί ως συγκρότημα στην κατάταξη του περιοδικού Time για τα 100 άτομα του 20ου αιώνα με την μεγαλύτερη επίδραση. Ως ομάδα εντάχθηκαν το 1988 στο Rock and Roll Hall of Fame, ενώ εισήχθη και ο κάθε ένας ατομικά από το 1994 έως το 2015.
ήλθα.. είδα.. δεν ενίκησα
No comments:
Post a Comment